Sadržaj

Najpredaniji biciklisti vrte pedale 365 dana u godini, a pritom ih ništa ne može zaustaviti. Ako ih ometaju hladno vrijeme, snijeg i ledene ceste, oni odlaze u nešto toplije krajeve gdje su staze, ceste suhe i prohodne. No, većina rekreativnih biciklista se zimi bavi drugim sportskim aktivnostima i nekoliko mjeseci ostavljaju bicikl po strani. Kada bicikl dugo stoji sa strane, trebalo bi ga pripremiti na tu “neaktivnost”. Srećom, bicikl nije zahtjevan rekvizit za održavanje. Međutim, uz neke jednostavne mjere možemo ga očuvati i pobrinuti se za njegovo besprijekorno korištenje, trajnost i životni vijek. 

Dobro očistimo bicikl

Dobro očistimo bicikl prije zimskog sna, a odgovarajućim mazivom očistimo lanac i ostale vitalne rotirajuće dijelove. Posebno je važno čišćenje prstena, osovine točkova i naravno, zupčanika, lančanika i prienosnika. Preporučamo dobro pregledati okvir. Manje ogrebotine mogu se zaštititi prozirnim lakom za nokte i tako učinkovito spriječiti hrđanje. Prilikom podmazivanja ne smijemo zaboraviti unutarnju stranu cijevi naslona sjedala.

 Gdje skladištimo bicikl preko zime?

Zapravo, nije važno da li je  bicikl skladišten u stanu, podrumu ili garaži. Posebno je važno da se čuva na suhom mjestu. Time se sprečava korozija zbog vlage. Također je važno da je bicikl dobro očišćen i dobro osušen. Ako nas zimi malo ponese da se provozamo, moramo kod povratka kući, ponoviti cijeli postupak – to jest, bicikl se mora očistiti, osušiti i podmazati. U svakom slučaju ne možemo bicikl zimi držati na otvorenom. U tom slučaju, u proljeće će nas dočekati prilično tužan prizor.

Bi li bicikl trebao stajati ili visiti?

 Možda je malo bolja varijanta ako bicikl odradi zimski san u visećem stanju. To je dobro prije svega za osovine točkova i gume, koje se neće deformisati u visećem stanju. Ali istina je zapravo, da postoji vrlo mala mogućnost, da će točkovi bicikala postati “jajoliki”. Ukoliko bicikl stoji na istom mjestu, ipak je dobro povremeno pomicati osovine točkova, kako bi se spriječilo da ista tačka bude opterećena previše dug period.

Za bicikle s opružnim vilicama ili punim točkovima, preporučujemo da ih svakih nekoliko sedmica okrećete “na glavu”. Na taj način osiguravamo da ulje u amortizerima ne dostigne najnižu tačku. Ako bicikl redovito okrećemo, unutrašnjost amortizera uvijek će biti dobro podmazana.

Što je s dodatnom opremom?

 Određeni modeli gradskih i treking bicikala imaju instaliranu određenu dodatnu opremu. Vijku, pomoću kojeg su namješteni blatobrani i prtljažnik, dobro je priuštiti kapljicu ulja. Ako je bicikl opremljen elektroničkom opremom (brojači, svjetla …), njima se mora pristupati u skladu s uputama proizvođača. U uputama se jasno navodi, da li baterije trebaju biti pune ili prazne.