Sadržaj

Trendovi

Rolanje je kompleksna aktivnost, kojom možemo postići brojne pozitivne učinke za naše tijelo i cjelokupno dobrobit. Osim blagotvornog djelovanja na kardiovaskularni i dišni sistem (aerobni kapacitet), rolanje omogućuje jačanje mišića uz manje opterećenje zglobova. Najveći dio mišićnog rada tokom aktivnosti obavljaju mišići nogu i leđa. Kompletna oprema za rolanje uključuje: rolekacigu i štitnike za laktove i koljena.

Rolanje: na što treba obratiti pažnju pri kupovini novih rola

• Ne smiju biti prevelike, jer tako ne osiguravaju dobro prianjanje u zglobu, ali i smanjuje se upravljanje rolama i posljedično povećava mogućnost ozljeda.

• Dakle, moraju odgovarati veličini stopala. Trebale bi čvrsto obuhvatiti stopalo u predjelu zgloba, ali i dalje trebaju omogućiti dovoljno prostora za kretanje u zglobu naprijed-nazad.

• Za djecu, posebno od 4 do 7 godina, poželjno je da nemaju mekano kućište rola. Početnici uglavnom opterećuju unutarnji dio cipele, što u slučaju premekanih rola otežava uspostavljanje i održavanje ravnoteže.

• Dječija stopala brzo rastu, pa je logično odabrati role koje imaju podesivu veličinu.

Šta je s točkovima?

Točkovi na rolama uvijek imaju dvije oznake – mm i A: mm označava polumjer točka, a oznaka A označava tvrdoću točka. Prije kupovine novih rola potrebno je pogledati što piše na podlozi, jer oznake određuju maksimalnu moguću veličinu točkova.

Izbor tvrdoće ovisi o podlozi po kojoj ćete voziti; npr. 75 A za dobru podlogu (novi tereni,…) olakšava manevriranje pri skretanju i skakanju, i daje dodatnu brzinu. Ali na lošijim podlogama je veće trošenje točkova i lošiji ovjes (npr. osjeća se svaka pukotina u tlu) . Tvrdoća od 80-84A uzrokuje manje habanje i nešto lošiju upravljivost, ali je prednost (zbog boljeg amortiziranja) pri vožnji po lošijim podlogama (stara igrališta, nogostupi, asfaltirane staze). Za početnike preporučamo veličine od 70 do 72 mm i tvrdoće 78 A. Bolji rekreativci trebali bi odabrati one od 76 mm tvrdoće od 80 do 82 A.

Ne zaboravite na ležajeve

Rotaciju točkova omogućuju kuglični ležajevi različitih standarda kvalitete. Najsporiji i najjeftiniji su ABEC 1, najkvalitetniji i najskuplji su ABEC 9. Za početnike, posebno mlađe, dobro je imati ABEC 1 ili 3, jer omogućuju sporiju rotaciju točkova, što znači da će lakše ravnotežu i koordinaciju pri malim brzinama. Za one koji su vještiji ili stariji rekreativci koriste standard ABEC 5 i 7, a za takmičenja u brzom rolanju ABEC 9. Valja napomenuti da standard ABEC 3 dobro poznatog proizvođača, može biti bolji od ležaja ABEC 7 nepoznatog proizvođača. Ležajevi se moraju redovito čistiti i podmazivati uljem (čišćenje ležajeva jednom u sezoni i nakon vožnje po mokrim podlogama – može značajno produžiti vijek ležaja i time osigurati brzinu).