Joga

Ostanite aktivni u zimskim mjesecima

Ostanite aktivni u zimskim mjesecima – razoružavamo vas nepobitnim argumentima pri svakom pokušaju izgovora. Hladni zimski mjeseci nisu razlog za dići sve četiri u zrak i uživati u toplini doma. Dok se tješite grickalicama do isteka zaliha, odgledavajući kolekciju filmova pripremljenu za “zimski san“. Čovjek je aktivno biće – nije stvoren za mirovanje, nego za pokret! Najbolji način da se ugriju tijelo i duša jest redovito kretanje, a ne konstantno mirovanje.

Niske temperature i zimsko sivilo ne trebaju biti izgovor za pasivnost i zatvaranje u svoja četiri zida. S dobro nam poznatim floskulama; “Budem kad zatopli“ i “Od proljeća ću“. Odmah nakon što je dobra stara; “Počinjem od Nove godine“ već u prvih sedam dana pala u vodu. Već dovoljan razlog za pokrenuti se treba biti sanacija posljedica praznične trpeze. Potom je tu i činjenica da se u nedostatku vlaknaste hrane i vitamina u vidu svježih domaćih plodova vrta, u našem podneblju nadomješta „suhim proizvodima“ popularno zvanima “pod 45 stepeni“.

Nema zime za aktivnosti

Još jedna vrlo bitna stavka jest i stanje duha. Naime, ušuškavanje u grijanom prostoru uz konzumaciju omiljenih nam sadržaja može biti vrlo varljiva obmana. Isprva će nam taj odmor goditi, ali poput ovisnosti povući će nas u začarani krug kolotečine. Iz kojeg je vrlo teško izaći, a posljedično tome i depresije. Jednom kad zapadnete u tu rutinu, što ona duže traje i postane stalno stanje. Teže će biti pokrenuti se i zakoračiti u novi početak.

Iako, kako smo rekli, hladnoća ne treba biti izgovor za ne izlaženje iz kuće, za one najzimogroznije postoji sasvim dovoljno alternativa, a da ne izlažu svoje osjetljive nosiće nuli na termometru. Pregršt je aktivnosti koje se mogu provoditi zimi. Kako na otvorenom, tako i u zatvorenom prostoru, pa čak i u raznolikim medijima. Ovo su naši prijedlozi…

Skijanje

Ovo je osnovna i omiljena zimska aktivnost na koju ćete iskoristiti godišnji odmor i dječije zimske praznike. Treba li uopće napominjati kako se radi o isključivo zimskoj aktivnosti, a za koju su potrebne dvije skije, dva štapa, topla odjeća, snijeg i brijeg? Također, dobro će doći i vučnica. Mnogi sportaši u ovo doba godine ne mogu kvalitetno odrađivati treninge u okviru svojih osnovnih aktivnosti zbog vremenskih uvjeta. Pa će ograničenjima koje pred njih postavlja snijeg doskočiti tako da kondiciju održavaju skijanjem. Primjerice, brdski trkači zimi se okreću turnom skijanju.

S druge strane, postoje i one kreativnije duše, avanturisti slobodnijeg duha gonjeni adrenalinom koji će se radije prikloniti snowboardu. Ipak, ne treba se bojati okušati se na njemu s predrasudom da je on predviđen samo za vratolomije.

Osnove vožnje na ovoj dasci prilično su jednostavne za savladati i svode se na nekoliko osnovnih pokreta. Također, ne iziskuju svladavanje koordinacije dviju dugačkih skija prikačenih na svaku nogu pojedinačno.

Trčanje zimi

Spomenom skijanja kao alternativom za brdsko trčanje po snijegu, ne isključuje se trčanje kao zimska aktivnost u potpunosti. Prvo – snježni uvjeti ne traju cijelu zimu, drugo – zima nikako ne isključuje trčanje ulicama, po ravnici i uređenim podlogama, treće – čak ni snijeg ne isključuje treninge u brdu, samo se oni tempom, opremom i sigurnosnim uvjetima moraju prilagoditi danim o kolnostima. Posvećeni trkači redovno odrađuju svoju “zimsku bazu“ kako bi spremni dočekali novu trkačku sezonu, posebno se veseleći onoj jednoj najvažnijoj i najvećoj utrci za koju se pripremaju u godini na pomolu. Na kraju krajeva, mnogo je lakše na proljeće samo nastaviti s aktivnostima, pa i u žešćem tonu, ukoliko ste zimi održavali neku bazu i ostali fit; nego li kretati od nule “s prvom lastom“ ne biste li skinuli kile i do srpnja bili spremni za plažu. Vjerujte, nije to tako lako.

Kako biste bili spremni za trčanje zimi, važno je znati da se tada trenira nešto umjerenijim intenzitetom nego kroz sezonu, zato što na niskim temperaturama tijelo troši mnogo energije da bi se uopće zagrijalo. U svoje nosnice i pluća udišete vrlo hladan zrak, a tijelo se ubrzanim kretanjem ipak znoji i vlaži odjeću iznutra, dok tu istu vlagu niska temperatura (a ponekad i snijeg i kiša) hlade izvana.

Zbog toga je vrlo važno biti primjereno opremljen za trčanje u zimskim uvjetima. Srećom, u posljednjem desetljeću sportska se industrija toliko razvila da postoji specijalizirana oprema za sve vremenske uvjete i za svaki dio tijela.

Planinarenje

Posebnu čar boravku u prirodi i planinarenju daje bijeli pokrivač po brdima, drveću i svemu dokle pogled seže. Ovakva aktivnost prvenstveno puni naše baterije. Naporna je, ali pružit će nam prizore i doživljaje koji će hraniti našu dušu još danima, te ostaviti uspomene do kraja života. Pogotovo zato što je možemo provoditi zajednički kao porodica ili u nekom širem dobrom društvu. Također, ništa naše blijedo lice neće učiniti toliko živim i lijepim kao rumenilo kojim je zima uštinula naše obraze, u kombinaciji s toplim napitkom iz termosice. Planinarenje dolazi ruku pod ruku s brdskim trčanjem, posebice kad je snijeg u pitanju. Naime, ukoliko se ne odlučite za alternativu turno skijanja, vaše će brdsko trčanje po dubokom snijegu više izgledati kao žustrije hodanje, nego kao trčanje. Pogotovo kad tu još ubrojimo konfiguraciju terena u vidu uspona, kao i “nevidljivih“, snijegom zatrpanih staza.

Mnogo puta nanosi snijega su takvi da se ne može razlučiti gdje završava planinski put, a gdje počinje provalija. Stoga je za posjetitelja planini vrlo važno biti na oprezu, pažljivo tražiti i pratiti planinarske markacije i ne srljati bezglavo.

Možda će to neke trkače obeshrabriti pa će misliti čemu sve ako jedva igdje mogu potrčati. Međutim, i ovakva aktivnost predstavlja priličan napor jer snijeg stvara snažan otpor, a prćenje snijega aktivira mišiće za koje niste ni znali, zvali vi sebe trkačem ili planinarom.

Fitnes kod kuće

Ukoliko preferirate ostati u kući – a budimo iskreni, svima se nama ponekad stvarno ne izlazi na hladnoću – u današnje vrijeme nema izgovora koji bi nas spriječio da vježbamo kod kuće. U bespućima Interneta možemo birati među brojnim oblicima tjelovježbe i programima koji će odgovarati baš nama. Također, više nema sprave u teretani i rekvizita u fitness studiju koji pojedinac ne može nabaviti za kućnu upotrebu. Od prostirke, preko bućica, girja, rastezljivih traka, vijača i balans lopti/dasaka do tegova za mrtvo dizanje.

I “svemirskih brodova“ među spravama, ili pak za one koji preferiraju podizati samo težinu vlastitog tijela – jednostavnih suspenzijskih traka popularnih pod nazivom TRX. Također, upražnjavanje fitnessa kod kuće uobičajena je nadopuna treninga.

I onima koji su ljubitelji trčanja i ostalih outdoor sportova, kao što je dobro rješenje i za one koji se libe izlaziti među veći broj ljudi u doba pandemije. Pregršt rekvizita i programa vježbanje u četiri zida učinit će zabavnijim.

Plivanje

U današnje vrijeme gotovo svaka sredina ima grijani bazen u zatvorenom, što predstavlja idealni oblik aktivnosti u zimskim mjesecima – bilo za one zimogrozne, bilo za sportaše koji trebaju još nečim nadopuniti i “podgrijati“ svoje aktivnosti na otvorenom. Većinu nas odlazak na “kupanac“ veseli i doživljavamo ga kao (prvenstveno ljetnu) zabavu i igru, a plivanje zapravo donosi mnoge benefite za naše zdravlje – u svako doba godine. Osim što će smanjiti našu zimsku depresiju i stres, redovnim odlaskom na plivanje po samo pola sata do sat vremena, skinut ćemo i suvišne kilograme. Angažirat ćemo i ojačati sve skupine mišića te se generalno osjećati bolje, a bez rizika od povreda. Plivanje pogoduje za zdravlje krvožilnog sustava, za osobe s osteoartritisom te drugim degenerativnim oboljenjima i dr. A kad razmislite, za ovu aktivnost neophodna vam je samo mala “krpica“ koju ćete navući na sebe.

Kućna Joga

Mir, tišina i uređen prostor točno prema feng shuiju, odnosno po našoj volji garantiran je upravo u vlastitom domu – ondje gdje se osjećamo najbolje i najsigurnije. Ondje smo sami s našim mislima, uz laganu muziku po našoj volji i zapaljene mirisne štapiće… To što smo kod kuće, nije razlog da se ne osjećamo lijepo – stoga uskačemo u omiljene helanke za yogu, a stajling ćemo nadopuniti jednim od bezbroj prekrasnih uzoraka prostirki upravo za tu namjenu, koje tržište danas nudi. I sada imamo sve neophodno da otpustimo teške misli i prepustimo se zenu… A dodaci poput bloka ili ciglice za yogu, podesive trake za asistenciju, balans podloške i masažnog valjka mogu praksu učiniti samo još zanimljivijom, kvalitetnijom i ugodnijom.

Tek na kraju svega ovoga dolazi prava nagrada za trud! Osim osjećaja zadovoljstva nakon boravka na svježem zraku, odnosno nakon fizičkog napora u navedenim aktivnostima. Te zadovoljstva postignućima koje je vaše tijelo ostvarilo, nema slađeg nego ugrijati se ušuškavanjem pod toplu dekicu uz omiljeni comfort food i topli napitak – ovaj put zasluženo!