Vožnja biciklom po vrućini… i kako se rashladiti!

Vožnja biciklom po vrućini…i kako se rashladiti! Visoke ljetne temperature ne moraju biti razlog da ne uživate u vožnji, sve dok poduzimate neke mjere predostrožnosti kako biste spriječili pregrijavanje i dehidraciju.

Koliko god posljednjih mjeseci prizivali ljeto i toplije dane za vožnju, činjenica je da je stiglo i da je (pre)vruće. Toplinski val je sjajna vijest za sve koji vole sunce, no vožnja po vrućini i nije baš tako idealna za naš biciklistički život. I iako je i dalje mnogo privlačnija od vožnje na sumorni zimski dan. S njom dolazi i niz izazova na koje treba misliti dok se naše tijelo nosi s visokim temperaturama. U nastavku slijedi par savjeta kojima možete izbjeći neke uobičajene zamke tokom vožnje po vrućem vremenu.

Vožnja biciklom i hidratacija

Jedna od najvećih prepreka bicikliranju po vrućem vremenu je održavanje hidratacije tijela. Kako se vaše tijelo prirodno pokušava ohladiti, tako ćete se više znojiti, ali taj znoj i brzo isparava čime zapravo gubite mnogo tekućine. Nevjerojatno je koliko pića možemo popiti za vrućeg dana.

Stoga, pobrinite se da sa sobom imate dovoljno tekućine ili da znate mjesta na ruti na kojima možete nadopuniti zalihe. Pijte često tokom vožnje pa čak i prije nego osjetite žeđ. Tada je naime već prekasno.

Konzumiranje pića s elektrolitima može biti dobra zamjena za one izgubljene znojenjem, čiji gubitak može uzrokovati grčeve. Dodate li u bidon par kockica leda, piće će vam barem tokom prvih pola sata ostati hladno.

Obucite se ovisno o vremenskim uvijetima

S danas dostupnom ponudom tehničke odjeće po prihvatljivim cijenama, zaista nema opravdanja da nosite svoj zimski dres s dugim rukavima kada je vani 30°. Majice kratkih rukava, laganih materijala sa svojstvima odvajanja znoja od kože pomoći će vam da se rashladite i spriječite neugodno nakupljanje znoja.

Dobra je stvar i prednji zatvarač na dresu u punoj dužini koji može pomoći u regulaciji temperature, a i lagani base-layer (osnovni sloj) također će pomoći u uklanjanju i isparavanju znoja s kože.

Povjetarac koji stvarate vozeći se također će vas ugodno hladiti. Rukavice bez prstiju definitivno su bolja varijanta od dugih, kao i što laganije i tanje biciklističke čarape.

Ne treba posebno ni naglašavati ulogu dobro odabranih kratkih biciklističkih hlačica koje će spriječiti trljanje kože o kožu ili šavova hlačica o kožu i njene iritacije pogoršane znojem koje znaju biti itekako bolne i neugodne. Za takve situacije nije naodmet i nanijeti kremu na te dijelove tijela. U obaveznu ljetnu opremu spadaju i sunčane naočale sa 100% lećama za UV filtriranje kako biste spriječili oštećenje očiju i zaustavili prašinu, kukce i muhe u njihovom pokušaju uleta u oči.

Pazite na površinu ceste

Nakon što smo se tokom zime borili sa snijegom, ledom, kišom i rupama, vožnja biciklom ljeti donosi neke druge opasne uvjete na cesti. U vrućim danima asfalt se može „topiti“, što uzrokuje mrlje skliskog ili ljepljivog katrana koji se lijepi za naše gume, privlačeći pijesak i prljavštinu. Također, treba pripaziti i na mokre ceste nakon ljetne oluje, koje znaju biti itekako masne. Nemojte zaboraviti ni kremu za sunčanje! Iako je mnogima biciklistička preplanulost svojevrsni „zaštitni znak“. Priznajte da pomalo smiješno izgledaju tragovi koji ostaju kada skinete dres. No smiješne preplanule linije nisu glavna briga! Problem su štetne opekline od sunca i rizik od raka kože zbog prekomjerne izloženosti ultraljubičastom svjetlu.

Vozite se ujutro ili navečer

Najbolji spas od jakih sunčevih zraka je izbjegavanje najtoplijih dijelova dana. Dnevnog svjetla u ljetnim mjesecima ima dovoljno, pa kretanje rano ujutro ili na kraju dana još uvijek znači da ćete se voziti po toplom, ali bez puno opasnosti. Vožnja ujutro ili navečer može imati i druge prednosti – tiše ceste i pokoju divlju životinju koje se za dana uglavnom skrivaju. Ako se vozite u večernjim satima, budite sigurni da ste opremljeni prednjim i stražnjim svjetlom, a nije na odmet i lagana vjetrovka u stražnjem džepu.

A kad se vratite kući …

Obratite posebnu pozornost na unos tekućine za oporavak, a ne zaboravite ni jesti. Hladni tuš ili još bolje kupanje u moru ili jezeru pomoći će vam da se rashladite i opustite mišiće. A poslije… možda ste čak zaslužili i sladoled ili pivu…