Činjenica je da strastveni trkači trče i u zimskim uvjetima. Ipak, zimsko trčanje zahtijeva malo drugačije pripreme za trčanje i nešto drugačiju opremu. Prije svega, potrebni su nam neki dodaci kako bismo bili sigurni da nam prilikom trčanja neće biti hladno, i da nećemo biti izloženi raznim opasnostima.

Reflektujući dodaci

Zimi su dani primjetno kraći. U onim najsumornijim danima novembra, decembra i januara, već oko 17:00 popodne je poprilično tamno. To znači da trkači koji idu na redovne treninge, trče u uvjetima slabe vidljivosti. Prilikom trčanja po cestama i rutama na kojima ste izloženi opasnostima u prometu, preporučujemo nošenje različitih reflektujućih detalja, kako bi vas vozači lakše primijetili. Postoje različite vrste reflektujućih dodataka, kao što su reflektirajuće trake koje se mogu prilagoditi tijelu. Mogu se nositi oko vrata ili vezati uz zglobove, ručne zglobove ili nadlaktice.

Odjeća i obuća s reflektujućim elementima

Također preporučujemo nošenje odjeće i obuće sa reflektujućim elementima. Pri tome mislimo na jakne, koje na leđnom djelu imaju reflektujuće detalje, koji su vidljivi kad su osvijetljeni svjetlima automobila. Postoje i posebni reflektujući prsluci ili odjeća koja je dizajnirana u fluorescentnim bojama.

Reflektujući elementi također se mogu ugraditi na obuću. U pravilu se takvi elementi nalaze na stražnjoj strani, a neki proizvođači učinkovito su se pozabavili tim detaljima, te su svoje zaštitne znakove izradili s reflektujućim efektom (na primjer, Nike kvačica ili Adidas tri linije).

Vrlo je važno da ti reflektujući elementi budu čisti. Budući da se zimi trčanje često odvija na vlažnim podlogama, ti elementi se mogu brzo zaprljati te tako gube svoju funkciju, pa preporučamo provjeriti njihovo stanje i po potrebi obrisati vlažnom krpom.

Naglavne svjetiljke

Neki trkači su postali pravi ljubitelji noćnog trčanja. Za njih su dizajnirane naglavne lampe brendova McKinley, Mammut i Led Lenser, koje dramatično povećavaju vidljivost i sigurnost prilikom treninga u uvjetima slabe vidljivosti. Osim toga, ove su lampe prikladne i za druge sportske aktivnosti.

Toplinska izolacija

S obzirom na činjenicu, da se zimi trčanje odvija na izuzetno nižim temperaturama, potrebno je brinuti o toplini. To naravno, osiguravamo odabirom prikladne odjeće izrađene od materijala koji se brzo suše i dobro odvajaju vlagu.

Ali, preporučamo razmisliti i o nekim dodacima koji mogu donijeti odlučujuću razliku. Zimi je preporučljivo trčati s rukavicama. Pravilo je da ako su nam hladne ruke, onda nam je hladno po cijelom tijelu. Vrlo koristan dodatak je marama koja štiti vrat i respiratorni sistem. U stvarno hladnom vremenu možete je koristiti kao masku za cijelo lice. Kapa je ionako zimski klasik, ali može se zamijeniti i trakom koja štiti uši od hladnoće.

Također vrijedi razmisliti i o staroj zimsko-trkačkoj mudrosti, koja kaže da moramo početi trčati ispred ulaznih vrata kuće, i bez stajanja opet do kuće. Prije svega, moramo paziti da se u slučaju zaustavljanja ne počnemo hladiti. Kad dođemo kući, naravno, obavezan je vrući tuš i topli čaj.