Sadržaj



Fascia trening je vrlo važan, kako bi trkačima pomogao u izbjegavanju povreda. INTERSPORT olakšava razumijevanje ovog načinu vježbanja i daje vam ključne savjete o tome kako ga trenirati.

Što je fascia i zašto je važna? Krenite u korak s proljećem, uz pomoć „fascia traning“ vježbi iz INTERSPORTA.

Fascia: što je to, zašto je važna i fascia trening savjeti za trkače

Možda ste čuli da se riječ “fascia” sve više spominje u krugovima trkača. Nije ni čudo, jer to je tema koja se danas može teško ignorisati. U nastavku teksta saznajte šta je je fascia, zašto je važna i kako, kao trkač, možete integrisati fascia trening u vašu praksu.

Što je fascia ?

Jednostavno rečeno, fascia je “ovojnica” vezivnog tkiva u tijelu. Ona isprepliće i povezuje mišiće, kosti, tetive, stanice, živce, organe i tekućine, držeći ljudsko tijelo zajedno. Uglavnom, to je sistem tijela koji ima velik uticaj na svaki drugi sistem, a nauka je tek nedavno priznala njezinu važnost. Postoje četiri osnovne funkcije fascije:

  • Forma
  • Pokret
  • Prenos
  • Potpora

Zašto je fascia trening važan ?

Vježbe zagrijavanja opuštaju i smiruju fasciju. To sprečava fascialnu restrikciju koja dovodi do manje mobilnosti u mišićima i time može dovesti do boli i ozljeda. Čuvajući fascialnu elastičnost i pokretljivost, pomoći ćete si u izbjegavanju povreda dok dobijate najbolje rezultate prilikom vašeg trčanja, vraćajući prirodnu elastičnost i snagu tijela.

Koje fascialne vježbe mogu integrirati u svoj režim trčanja?

Sada kada imate predodžbu o tome šta je fascia, možete integrisati neke vježbe u vlastiti trening. Evo nekoliko savjeta za početak:

  • Valjanjem kože ekstremiteta, ili tijekom istezanja, vaša se fascia pokreće.
  • Skokovi i poskakivanje na različitim područjima stopala, izrazito su korisni za trkače.
  • Spiralni pokreti: rotacije zglobova, uključujući ruke, kukove, gležnjeve, zglobove, vrat, prste i nožne prste.
  • Zadržite svoj omiljen način istezanja duže vrijeme dok dišete, pomoći će vam da dosegnete duboke fascialne slojeve u tijelu.
  • Rolling: rekviziti kao što su pjenasti valjci, teniske loptice ili fascia kugle izvrstan su alat za opuštanje mišića. Također možete masirati važne fascije u tijelu, prolazeći valjkom leđima s jedne strane na drugu, bez potpore.
  • Samo-masaža: Masiranje stopala (kao i ostala područja) je ključan element fascia treninga za trkače. Osim toga, osjećaj je sjajan!

Stručni savjet: za nabolji učinak, izvodite ove vježbe bosonogi.

Integrisanjem treninga usmjerenog na fasciu, u svoj plan trčanja 2-3 puta sedmično, stimulirat ćete fasciu i time si pomoći u izbjegavanju povreda. Sigurno ćete ga zavoljeti.