Sadržaj

U jesenjim mjesecima većina rekreativaca završava s razdobljem vježbanja i treninga na otvorenom. Ipak, to ne znači da će se predati višemjesečnom zimskom snu. Čak i u sivim mjesecima godine, kada su dani kraći i temperature manje ugodne, možemo trošiti kalorije, ojačati mišiće i kardiovaskularni suistem, tako što ćemo vježbati na raznim kućnim fitnes spravama. Među najpopularnijima su sobni  bicikl, eliptični trenažer i traka za trčanje. Međutim, postoje neke razlike između njih, stoga je dobro znati koja je najprikladnija za naš način treninga.

Sobni bicikl

Sobni bicikl je svakako najpopularniji i najrašireniji član kućnog fitnessa. Ovo je sprava koja se razlikuje po svojoj širokoj namjeni. Pogodna je za povremene rekreativce, kao i za ozbiljne sportske entuzijaste s jasno definiranim ciljevima. Ukoliko u kućnom fitness studiju posjedujemo nekoliko sprava, sobni bicikl je izvrsna pomoć za zagrijavanje i hlađenje nakon treninga. Sobni bicikl uglavnom osigurava aerobni način vježbanja, to jest, izvrsno je sredstvo za sagorijevanje masnoća, smanjenje tjelesne težine i jačanje kardiovaskularnog sustava. Osim toga, pomoću njega također možemo izvoditi različite specifične oblike treninga snage, što dodatno povećava njegovu svestranost. Sobni bicikl je također vrlo pogodan za korisnike koji imaju veću tjelesnu težinu i one koji imaju poteškoće sa zglobovima.

Eliptični trenažer

Možemo reći da trening na eliptičnom trenažeru, protječe u lebdećem položaju, što ga čini izuzetno korisnim za zglobove i skelet. Pomoću ove sprave možemo oponašati različite oblike kretanja, poput hodanja po stepenicama, brzog hodanja i trčanja, te skijaškog trčanja. Trening na eliptičnom trenažeru je iznimno obiman, jer aktivira cijelo tijelo. Na ovakvim spravama, moguće je izvoditi vježbe za mišiće nogu i stražnjice, ali su također odlične i za jačanje mišića gornjeg dijela tijela, od ruku i ramenog obruča, pa sve do leđnih, prsnih i trbušnih mišića.

Trening na eliptičnom trenažeru ima aerobne i anaerobne učinke. Izuzetno je učinkovit u smanjenju tjelesne težine, sagorijevanju  masnoća, jačanju mišića srca, smanjenju broja otkucaja srca. Također je odličan za poboljšanje napetosti tkiva, povećanje snage u rukama i nogama, poboljšanje cirkulacije kroz mišiće, povećanje kapaciteta pluća i oblikovanje prsnog koša. Zbog toga se eliptični trenažeri preporučuju za manje zahtjevne rekreativce, koji traže sveobuhvatan trening, koji mogu izvoditi u svom domu.

Staza za trčanje

Traka za trčanje je dio kućnog fitnessa, kojom elegantno možete izbjeći loše vrijeme, gužvu i promet. Takav način provođenja treninga ima dosta prednosti. Priču o njima mogu vam iznjeti zaposleni entuzijasti, koji se zbog svog posla i porodičnih obaveza, mogu posvetiti treningu samo u večernjim satima. Uz pomoć trake za trčanje, možete se posvetiti treningu kada završite sa svim obavezama na kraju dana, onda vam više i nije važno ako je vani mrak, kiša ili snijeg. Obucite patike i možete trčati u svojoj dnevnoj sobi, dok slušate glazbu ili gledate filmove na televiziji. Osim toga, traka za trčanje je izvrstan alat za poboljšanje tehnike trčanja i za treninge s određenim ciljem. Također je vrlo pogodna za trkače koji imaju problema sa zglobovima, jer je podloga transportera mekana i kao takva odgovara skeletu.