Za sve vrste trkača, precizna analiza performansi u područjima koja uključuju izdržljivost, snagu i koordinaciju može biti korisna, ponekad čak i vrlo bitna. Objektivno razumijevanje sposobnosti izvedbe performansi omogućava vam izradu individualiziranog, ciljanog plana treninga. Tako možete izbjeći prekomjerno izvođenje treninga i moguće ozljede. Slijedi pregled najčešćih testova stručnjaka za sportsku medicinu – i kako iskoristiti rezultate u primjeru vašeg treninga.

Testiranje izdržljivosti

VO2 max test

VO2 max je maksimalni volumen kisika koji koristite tokom intenzivnog treninga. U osnovi, što je više kisika dostupno za korištenje, to je veća energija koju možete proizvesti (i bolje se pokrećete).

Sam test uključuje nošenje maske za disanje tokom izvođenja vježbi, postepeno povećavajući intenzitet na traci za trčanje. Rezultat – mjeren u mililitrima kisika koji se iskoristi u minuti, po kilogramu tjelesne težine – ukazuje na vašu kardio kondiciju i izdržljivost.

Dok je VO2 max  djelomično genetska predispozicija, može se poboljšati i treningom. No, vrlo visoka stopa VO2 (tj. visoka aerobna izdržljivost) nije sve: mnogi faktori određuju konačnu performansu, uključujući mentalnu pripremu, prehranu i još mnogi drugi.

Ispitivanje laktata

Jednostavnim riječima: naši mišići uvijek stvaraju laktat, koji tijelo obično uklanja. Kada trenirajte s određenim intenzitetom, laktat se brzo povećava i nakuplja: ovo je vaš prag za laktat (LT).
Da biste ga znanstveno testirali, vježbajte na biciklu ili traci za trčanje uz progresivno povećanje intenziteta. Tokom kojeg se mjeri puls i koncentracija laktata u vašoj krvi. Rezultati pokazuju tačnu tačku u kojoj se razina laktata širi (i na kojoj brzini otkucaja srca).
Za trkače, ključno je znati LT brzinu trčanja  – i koristiti je za vođenje treninga. Treningom na ili ispod LT ritma moći ćete trčati brže prije dolaska u LT fazu. Tempo trčanja ovom popularnom metodom LT treninga; dobar alat za praćenje je svakako koristan ovdje.

Testiranje snage i koordinacije

Snaga je važan, ali često zanemaren, faktor za trkače. Ozbiljna izvedba trčanja jednostavno nije moguća bez veće ukupne snage.
Neki testovi snage su sasvim jasni, kao što je skok test. Stručnjaci također mjere snagu torza, ravnotežu i još mnogo toga. Prikupljanje takvih podataka korisno je za razvijanje rutine treninga snage, koji se bave postojećim slabostima i prevenciji ozljeda.
Jednostavno rečeno, dijagnostika izvedbe pruža objektivne informacije, kako bi trkaći trčali  bolje. Ako imate cilj i želite strateški planirati da to postignete, razumijevanje (i praćenje) najvažnijih fizioloških faktora može promijeniti izgled trke.