Nakamura brend nametnuo se s vremenom kao relevantan igrač na tržištu zahvaljujući pozitivnim reakcijama vlasnika i uvijek dobrom odnosu cijene i opremljenosti bicikla. Usmenom predajom u raspravama biciklista dospio je među ‘pouzdana’ imena, pa je iz tog razloga pred nama top model Nakamurinog brdskog segmenta kako bismo na njegovom prirodnom terenu  saznali može li se razmatrati kao ozbiljan izbor rekreativnog MTB-a.

Catch 70 spada u niži srednji rang ponude rekreativnih brdskih bicikala renomiranih imena dok je ujedno trenutni vrh ponude Nakamure. Letimičnim pogledom na opremu kada je bicikl stigao u redakciju bilo je jasno da bicikl ‘iskače’ iz cjenovnog okvira, pa je naše zanimanje za vožnju samo još više raslo.

Tehnikalije

Pred nama je tako 29er ugodnog dizajna s nešto jednostavnijim oblicima cijevi i naglašenim varovima na spojevima. Možemo reći da konstrukcijom ne prati modne trendove što mi uopće ne smatramo zamjerkom. Dobra vijest je aluminijska legura okvira 7005, koja se u biciklizmu koristi u višim klasama, gotovo nikad u ovom razredu, a neki proizvođači je zbog povećanih troškova proizvodnje više uopće ne koriste. Nudi veću čvrstoću od ustaljene 6061 legure, odnosno bolji omjer mase i čvrstoće, uz geometriju jedan od najvažnijih kriterija u biciklizmu. Naša vaga pokazala je 13.90kg s pedalama što je odličan rezultat u ovoj klasi. U Nakamuri su u računicu uspjeli ugurati RockShoxovu zračnu vilicu 30 Silver s hidrauličnim zaključavanjem i 100mm hoda, Shimanove hidraulične kočnice M365 s 180mm rotorima, Deore ručice i prednji te XT Shadow stražnji mjenjač. Zvuči nevjerojatno, ali nastavimo s kotačima – Formula glavčine, Nakamurini obruči i Kendina XC guma Small Block Eight. Tu je još MT500 pogon s tri zupčanika dok je ostatak opreme poput volana, lule, cijevi i sjedala iz Nakamurinog asortimana. Možemo zaključiti analizu s upitnikom iznad glave jer je popis opreme zaista impresivan za zadanu cijenu. Vrijeme je za praktični dio testa na provjerenom poligonu Medvednici.

Vožnja

Prvi trenuci na biciklu i zemljanoj stazi otkrivaju vrlo širok i ravan, pravi XC volan i prilično dobre gumene ručice, koje omogućava kvalitetan grip ruku. U vožnji se Catch 70 čini lakši nego što vaga pokazuje, prebacivanja mase se izvode dosta brzo, a dio zasluga zasigurno ide gumama. Small Block Eight odlična je guma za tvrđe podloge –  jednoličnim reljefom čepova omogućava vrlo fluidne nagibe, a isto tako se vrlo rado vrti zbog malog otpora. Sposobnost ‘upijanja’ neravnina, stabilnost i osjećaj sigurnosti jake su mu strane, pa će to znati cijeniti vozači s manje iskustva. Pogonska grupa i mijenjači rade bez zamjerki, a često smo se morali podsjetiti cijene bicikla s obzirom na preciznost i brzinu kod promjene stepena prijenosa. Geometrija spada među svestrane i ugodne iako naglašeno širok volan ‘poziva’ vozača nešto bliže prednjem točku kako bi bio spreman za viši ritam vožnje.

Kočnice daju puno snage uz solidnu osjetljivost, pa možemo reći da smo vrlo ugodno iznenađeni Nakamurom.

Zaključak

Impresivna specifikacija na papiru potvrđena je u stvarnim uslovima na lokalnoj brdskoj stazi. Sinergija s okvirom je očita, a cijena nedokučiva velikim imenima iz prve biciklističke lige. Vozeći Nakamuru Catch 70 raspolagat ćete opremom za koju treba zavući ruku mnogo dublje u džep, pa ga možemo samo preporučiti naprednim rekreativcima otvorenog uma, koji ne pate od imena i trendova.

Sauzeto sa Biker.hr

Specifikacije:

Okvir:                                    Alu 7005 DB
Prednja vilica:                     RockShox 30 Silver TK LO, 100mm
Kočnice:                               Shimano M365 hidr. 180mm rotori
Prednji mjenjač:                   Shimano Deore
Zadnji mjenjač:                    Shimano XT Shadow 10 st.
Ručice mjenjača:                 Shimano Deore
Pogon:                                    Shimano MT500 40/30/22T
Sjedalo:                                  Nakamura
Gume:                                    Kenda Small Block Eight 29×2.10”
Obruči:                                   Nakamura Catch 6061-T6
Glavčine (nabe):                 Formula DC20/DC22