Piše:

Ersan Bijedić,

sportski novinar i trkač (16x maratonac, viceprvak BiH u maratonu 2018.), voditelj projekta MT trening klub

Ako gledamo iz perspektive potpuno neaktivnog pojedinca koji ocjenjuje bez spoznaje iskustvenog osjećaja, trčanje je dosadno, ne nudi nikakvu zabavu, čak ni poseban izazov, a pri tome je i poprilično naporno.

Zašto bi se onda neko uključio u ovakav oblik aktivnosti, pogotovo u neku školu trčanja ili rekreativno – trkački klub? Trčati je naučio davno, a ne trenira fudbal (ili neki drugi loptački sport), da mora podići kondiciju!?

Bosna i Hercegovina u zadnjih pet – šest godina ima vrlo solidno razvijenu trkačku zajednicu čiji članovi znaju zašto ni u doba pandemije nisu odustali od svog sporta iako ne zarađuju hljeb od njega. Navest ću samo neke od razloga i prednosti koje trčanje nudi i potencijalno bi vas moglo odvesti u zaljubljenika u ovaj vid sportske rekreacije.

Nezavisnost i sloboda

Lično sam počeo tako što više nije imalo smisla juriti fudbalske termine koji se obično nakon nekog vremena raspadnu jer je sve teže skupiti dovoljan broj igrača za konkretan dan i sat. Trčanje ne zahtjeva ovakvu organizaciju. Dovoljno je imati tene za trčanje i pola sata ili sat vremena. Trening počinje u trenutku kad iziđete napolje. Ne zavisite ni od koga, sami birate termin i broj sati rekreacije.

Nema ograničenja

Možda mislite da ste nedovoljno talentovani ili previše stari. To nisu razlozi za ulazak u ovaj sport. Za ulazak u trčanje trebate biti zdravi (prethodno se možete konsultovati sa svojim doktorom) i imati dovoljno volje. Trčati već znate, a jedina pobjeda koju trebate ostvariti je ona protiv jučerašnjeg vlastitog izdanja. Tako nešto možete napraviti jednako u 6. godini, 26. ili 66. godini. Lični napredak je velika satisfakcija i motivacija.

Zdravstveni benefiti

Trčanje poboljšava ukupno zdravlje pojedinca, tjelesno i psihičko, te produžava kvalitetan život. Ono jača imunitet osobe, popravlja raspoloženje, podiže samopouzdanje, oslobađa od stresa, poboljšava san i pozitivno utiče na cjelokupno stanje organizma. Trčanje izoštrava kognitivne sposobnosti i jako je bitno u prevenciji slabljenja funkcija mozga. Također je prevencija za mnoge bolesti uzrokovane lošim životnim navikama.

Jednostavna oprema

Trčanje nije skup sport. Čak i ako niste dosad razmišljali o ovom vidu rekreacije, vrlo je moguće da već imate svu potrebnu opremu za trčanje. Osnova je imati tene, a za ostalu sintetiku u koju se zamotavaju trkači, ima vremena ukoliko se pronađete u novom hobiju.

Druženja i putovanja

Jedno vuče drugo pa ako krenete trčati i podizati svoje ambicije kroz praćenje vlastitih mogućnosti i rezultata (dobra motivacija za to mogu biti trkačke aplikacije kao Strava), zainteresovat ćete se za škole trčanja, klubove (jedan od njih može biti i MT trening klub u koji se možete učlaniti i participirati bez obzira na prebivalište) i trke. Tad vam nema povratka. Ko osjeti energiju sa trka, trkačkih druženja i putovanja, ostaje u tome. Niko vas neće razumjeti kao kolege trkači.

Nepresušni sportski ciljevi

Ukoliko ostanete u ovom sportu i budete napredovali primijetit ćete nepresušan izvor sportskih ciljeva koje trčanje može pružiti. Trkači se bore sa svojim ličnim dostignućima, prvenstveno pomjeranjem vlastitih granica na treningu pa i takmičenjima, a tek onda rijetki i u plasmanu. Ciljaju na broj istrčanih trka, popravljanje rezultata, na plasman u dobnim kategorijama, na pomak u istrčanim dužinama, vremenima itd. Teško da ćete pronaći rekreativne fudbalere u 50-tim kako redovno treniraju da bi igrali zadane termine na što višem nivou. Sa trkačima je drukčije. Ogroman je broj širom svijeta jako ambicioznih, vremešnih, ali izuzetno spremnih i zdravih trkača. Takmičara koji su se počeli rekreativno baviti trčanjem pa stigli do odličnih rezultata postepeno podižući svoj trening.

Usudite se i oprobajte u aktivnosti koja nudi zdravi stil života i mnogima je potpuno promijenila navike i svakodnevicu!